vineri, 24 ianuarie 2025
AcasăPuls local "OMD Municipiul Tulcea": Reabilitarea Centrului de Informare Turistică, primul pas!

 „OMD Municipiul Tulcea”: Reabilitarea Centrului de Informare Turistică, primul pas!

Primăria Tulcea a început demersurile pentru înființarea Organizației de Management al Destinației Turistice la nivelul municipiului – OMD local Tulcea. Reprezentanții administrației locale și-au propus ca până cel târziu la începutul anului viitor să obțină avizul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului pentru înființarea organizației.

Declarațiile au fost făcute astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, de către primarul Ștefan Ilie și antreprenorul în turism Alexandru Filip, care va avea atribuții la înființarea, avizarea și coordonarea Organizației de Management al Destinației.

În perioada următoare, administrația locală va pune la dispoziția celor interesați draftul de statut al OMD-ului, urmând aprobarea în Consiliul Local și semnarea acestuia de către cei care doresc să fie membri.

„Legislația cu privirea la înființarea acestor organizații pentru promovarea turismului este foarte benefică în zonele care chiar pot profita din turism. Până acum noi decideam ce resurse trebuie să alocăm pentru a înființa un spațiu care să aibă o destinație turistică. Prin înființarea acestor organizații, pentru prima dată, resursele care ar putea fi duse către turism sau ideile care ar putea dezvolta turismul, nu sunt gândite doar de consilieri și primar, ci de cei care sunt direct interesați. (…) Avem disponibilitatea de a finanța, așa cum scrie în legislație, cu minim 30.000 de euro, pe lângă taxa pe care o adunăm din industria hotelieră. Important este să avem și resurse financiare și să creștem de la an la an, în așa fel încât să contribuim și mai mult”, a declarat primarul Ștefan Ilie.

Edilul a menționat că, în primă fază, se va încerca reabilitarea spațiului în care funcționa Centrul de Informare Turistică de pe faleza municipiului.

„Nu vorbim despre a propune partenerilor cotizații spectaculoase din care să nu mai știm ce am făcut cu resursele respective. Noi vom începe de jos. Vom încerca să reabilităm în primă fază, spațiul unde funcționa Centrul de Informare Turistică de pe faleză pentru a ne folosi de ceea ce avem în momentul actual. Ne trebuie un sediu unde va funcționa efectiv aparatul pe care Alex îl va conduce și partea de informare care trebuie realizată. Vom porni cu pași micuți, dar fermi. Nu ne dorim decât să creștem în mod real, nu în mod fictiv. Sperăm să ne măsurăm realizările în 2025, după un an de zile în care am produs”, a precizat Ștefan Ilie.

La rândul său, antreprenorul în turism Alexandru Filip, a spus că prioritatea zero este obținerea avizului de la Ministerul Turismului.

„Ca obiective ne propunem să obținem avizul, fiind o muncă birocratică destul de stufoasă. Aceasta este prioritatea zero în clipa de față și deja am demarat procedura. Sperăm ca până să întocmim dosarul și să îl depunem la Minister, ca la începutul anului viitor să avem avizul legal. Vom lucra în paralel pe strategia de marketing, pe creionarea bugetului și realizarea noului brand turistic local. În tot acest proces vom implica reprezentanții mediului de afaceri din Tulcea. Atât cât putem vom crea și noua hartă turistică a orașului. Ulterior, putem discuta despre lărgirea echipei și lansarea vectorilor de promovare. Turistul achită o taxă hotelieră în baza unei hotărâri de consiliu local, iar acea taxă se întoarce și în beneficiul lui. OMD-ul îi va pune la dispoziție o hartă, va avea un site, poate și o aplicație. Dă like paginii de Facebook și află că atunci când va fi la Tulcea are loc nu știu ce eveniment”, a declarat Alexandru Filip.

Fiind organizate sub formă de parteneriat public-privat, structurile OMD au la bază colaborarea dintre autoritățile locale și operatorii din turism în scopul dezvoltării turismului. În prezent, în România sunt avizate 16 OMD-uri locale, 2 județene (Maramureș și Constanța) și 1 regional (Bucovina). 

Pe scurt, OMD Municipiul Tulcea va avea misiunea de a realiza și de a implementa o strategie profesionistă în domeniul turistic cu scopul de a atrage mai mulți turiști, de a crește media de înnoptare în destinație și de a lărgi sezonul turistic. Crearea unui brand turistic local, realizarea unei noi hărți turistice și implementarea unor campanii de promovare sunt doar câteva dintre obiectivele imediate ale organizației.

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai populare articole

Comentarii recente