Tulcenii și turiștii sunt invitați de autoritățile locale să instaleze aplicația de mobil „Tu și Tulcea”, produs lansat astăzi de către Organizația de Management al Destinației (OMD) Municipiul Tulcea, în cadrul unui eveniment ce a avut loc la Satul Pescăresc.
Aplicația este un ghid turistic digital menit să îmbunătățească experiența turiștilor veniți în oraș, fiind disponibilă gratuit în Google Play și App Store.
La eveniment au participat Ștefan Ilie, primarul municipiului Tulcea, Alexandru Filip, managerul destinației turistice Municipiul Tulcea, și Mugur Pătrașcu, specialist în comunicare și coordonatorul echipei care a realizat brandul turistic al orașului, dar și reprezentanți din sectorul HoReCa.
„Aplicația Tu și Tulcea își propune o abordare a întregii comunități față de cei care ne vizitează, față de noi înșine. Aplicația poate creea relații instantanee, plasează turistul în cadrul orașului și conferă tuturor celor care o utilizează sentimentul că aparțin comunității noastre. Turiștii devin tulceni, iar tulcenii devin tot mai conștienți de valorile care le aparțin și de care se pot folosi pentru a se dezvolta. Tu și Tulcea poate oferi oricui experiența de locuitor, ceea ce în termen de turism reprezintă experiența supremă. Această aplicație este un nou pas realizat din drumul creșterii orașului nostru. Transformăm infrastructura, dar schimbăm și mentalități și creștem implicarea fiecăruia dintre noi în dezvoltarea orașului. Facem un oraș pentru locuitorii lui, dar facem un oraș și pentru oaspeți. Și în felul acesta, noi, tulcenii, descoperim zilnic noi oportunități de dezvoltare.Prin această aplicație, Tu și Tulcea, gradul de profesionalism în promovarea orașului nostru crește în mod considerabil. Vă invit să v-o instalați și să deveniți parte a promovării, a construcției, și, mai ales, a dezvoltării orașului nostru”, a transmis primarul Ștefan Ilie.
Edilul a prezentat și o parte a viziunii destinate unui oraș turistic.
„Un oraș nu crește fără o viziune și o parte a viziunii noastre este că: Tulcea trebuie să devină un oraș turistic veritabil și nu doar eternul debarcader către Delta Dunării; Turismul profesionist nu este un efort individual al fiecărui prestator de servicii turistice în parte; Un oraș turistic trebuie să aibă o propunere unică, coerentă, să aibă o viziune și un brand care să atragă oamenii, să aibă o singură voce și să se comporte ca și cum toți cei care suntem în industria ospitalității suntem parte ale aceleiași propuneri: Suntem împreună pentru cea mai frumoasă vacanță a oaspetelui nostru”, a precizat primarul Ștefan Ilie.
Lansarea aplicației de mobil reprezintă un nou pas important în atingerea obiectivului asumat de OMD Municipiul Tulcea, acela de a transforma orașul Tulcea într-o adevărată destinație turistică, nu doar una de tranzit. Aplicația vine la doar trei luni de la momentul lansării noului brand turistic al orașului, completând o serie de alte mijloace de promovarea lansate în această perioadă, cum ar fi pliantul de promovare al orașului sau conturile destinației turistice de pe rețelele sociale.
În legătură cu planurile ulterioare de dezvoltare a aplicației, Alexandru Filip a declarat: „Avem aproximativ 200 profile astăzi în aplicație, atracții turistice, locații HoReCa, evenimente, dar avem în plan o continuă dezvoltare și adăugarea de alte informații ce pot fi folositoare turiștilor, cum ar fi cele despre magazinele cu suveniruri, despre bancomate sau taxiuri. Bineînțeles, nu uităm turiștii străini, și ne-am propus traducerea întreg conținutului din aplicație în cel puțin o limbă de circulație internațională”.
Aplicația Tu și Tulcea dispune și de o versiune web pe www.tusitulcea.ro. Aceasta adună în același loc toate atracțiile turistice din oraș și cele mai importante obiective din județ. În același timp, utilizatorii pot găsi informații utile despre unitățile de cazare, restaurantele, cafenelele și pub-urile din municipiu, putând fi totodată la curent cu evenimentele ce urmează să aibă loc în municipiu sau în județ.
Întreg conținutul aplicației a fost dezvoltat de echipa OMD Municipiul Tulcea. Costurile de realizare a aplicației au fost minime, ele reprezentând doar costurile lunare pentru administrare către compania care a dezvoltat-o din punct de vedere tehnic.