marți, 10 decembrie 2024
AcasăLocalitatea taJurilovcaJurilovca: Primăria vrea să acceseze fonduri europene pentru anveloparea celor 6 blocuri...

Jurilovca: Primăria vrea să acceseze fonduri europene pentru anveloparea celor 6 blocuri din comună

Primăria Jurilovca intenționează să acceseze fonduri europene pentru anveloparea celor șase blocuri din comună, administrația locală demarând deja procedura de înființare a unei asociații de proprietari, acesta fiind primul pas pentru depunerea proiectului.

Pentru a discuta pe acest subiect, primarul Eugen Ion s-a întâlnit joi cu majoritatea proprietarilor de apartamente din comună, care, începând din data de 12 februarie pot depune cereri pentru înființarea unei asociații de proprietari care să cuprindă toate cele șase blocuri.

„La nivelul comunei avem 6 blocuri cu un număr total de 200 de apartamente. Conform legislației, trebuie să avem 50%+1 din proprietarii blocurilor de acord să intre în asociație. Am avut o întâlnire pe acest subiect și chiar au răspuns pozitiv peste 70% dintre proprietarii prezenți. Noi avem SF-ul făcut pentru blocuri, doar trebuie să îl actualizăm ca să ne putem pregăti pentru depunerea proiectului”, ne-a declarat Eugen Ion, primarul comunei Jurilovca.

Edilul a amintit faptul că în ultimii 12 ani nu au existat astfel de fonduri pentru mediul rural.

„În sfârșit, se pare că în actualul exercițiu financiar al UE vom putea accesa fonduri europene pentru a anvelopa blocurile din Jurilovca. Până acum, în ultimii 12 ani nu au existat astfel de fonduri pentru mediul rural. Blocuri în mediul rural există, dar fonduri europene pentru ele nu au fost. Dar, pentru că se întrezărește această posibilitate, trebuie să fim pregătiți pentru momentul în care se vor deschide apelurile de proiecte. Iar un prim pas, fără de care nu se poate, este existența asociațiilor de proprietari. Este foarte posibil să nu reușim să înființăm asociații pentru fiecare bloc în parte, dar există o soluție: o asociație de proprietari pentru toate blocurile. Am convenit, împreună să încercăm acest lucru, așa că am să reiau și aici ce am spus la întâlnire: îi rog pe toți proprietarii care sunt de acord cu înființarea asociației să depună o cerere în acest sens la primărie, începând de luni, 12 februarie! În condițiile în care, în termen de 30 de zile, vor exista suficiente cereri, vom merge mai departe cu procedurile. Ar fi păcat să pierdem oportunitatea accesării de fonduri pentru a reabilita termic și a înfrumuseța blocurile din centrul comunei doar pentru că nu ne putem organiza”, a transmis primarul Eugen Ion.

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai populare articole

Comentarii recente