vineri, 24 ianuarie 2025
AcasăInterviuriÎnvățământul tulcean, la ceas de bilanț: reducerea abandonului școlar, în prim plan

Învățământul tulcean, la ceas de bilanț: reducerea abandonului școlar, în prim plan

Rezultatele învăţământului preuniversitar tulcean din anul şcolar 2022-2023 au fost prezentate, astăzi, în cadrul ședinței de analiză a directorilor şi directorilor adjuncţi din unităţile de învăţământ din judeţ. Evenimentul a avut loc în sala de festivități a Palatului Copiilor. Inspectorul școlar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Tulcea, Viorica Pavel, a prezentat un bilanţ pentru anul şcolar 2022-2023, din perspectiva prezentării stării învăţământului și calitatea acestuia.

„Întregul personal didactic s-a implicat în tot ceea ce reprezintă activitatea instructivă realizată în școală, dotarea unităților cu material IT, dar și implicarea în proiecte care vizează dotarea școlilor din învățământul liceal cu smart lab-uri. Am constatat că e bine să ne implicăm foarte mult în programe de tip PNRAS (Program Național pentru Reducerea Abandonului Școlar) care să vizeze pregătirea elevilor și ridicarea nivelului activității desfășurate în școli a copiilor din mediul rural. Am observat că acolo, procentul de la Evaluarea Națională și Bacalaureat este mai scăzut. Avem deja proiecte care se vor derula în format online interactiv cu elevi din tot județul Tulcea pe disciplinele română și matematică. Elevii pot interveni în timpul orei și pot cere informații suplimentare. Corpul profesoral este format din profesori atât de la liceele teoretice cât și tehnologice”, ne-a declarat Viorica Pavel, inspector școlar general.

Pentru a mai reduce rata abandonului școlar, ISJ va continua implementarea programului PNRAS.

„Vom continua activitățile din PNRAS, unde avem 11 școli și vor mai veni încă 15. Este vorba pe de o parte de activități remediale cu elevii, iar pe de altă parte programul masa caldă, dar și extrașcolare care să îi motiveze pe elevi să vină la școală. În acest fel reducem și abandonul școlar. Ne dorim să avem părinții alături de noi. Prin activitățile derulate la nivelul unităților de învățământ implicăm elevii alături de părinți. Vorbim de Șoala Altfel și Școala Verde, unde părinții pot veni alături de noi ca exemple de bună practică. Avându-i alături, actul educațional și implicarea elevilor la școală va fi alta. De asemenea, mai avem nevoie de comunitatea locală și UAT-uri care ne sprijină”, a precizat Viorica Pavel.

Unul dintre directorii prezenți în sală este Narcis Oprescu de la Școala Gimnazială „Gheorghe Banea” Măcin, care a precizat faptul că Centrul de Excelență de la Măcin s-a extins anul acesta cu disciplina matematică.

„Felicit toată echipa Inspectoratului Școlar pentru materialele prezentate, care au cuprins toate ariile și toți ne-am văzut expuși. Vreau să spun un lucru frumos, faptul că Centrul de Excelență de la Măcin s-a extins anul acesta cu matematica. Am început cu română, fizică și astronomie. Performanțele sunt destul de bune și vreau să vă spun că acum doi ani am obținut o medalie de argint la astronomie la nivel național, iar anul trecut școlar am avut medalie de bronz. Mulțumim Inspectoratului Școlar care a avut grijă ca și la Măcin să fie acest centru de excelență! Într-un județ mare, dar cu un număr mic de cadre didactice, nu ne facem de rușine la nivel național”, a spus directorul Narcis Oprescu.

Școala Gimnazială „Traian Coșovei” Somova se mândrește cu faptul că are un număr de aproape 300 de elevi și profesori calificați.

„Anul trecut a fost unul cu provocări, pentru că suntem printre școlile încadrate în proiectul PNRAS dedicat reducerii abandonului școlar. Este un proiect național care la început a fost destul de ambiguu, iar acum am început să ne edificăm cu cerințele acestuia. Continuăm cu acest program încă 2 ani. Avem o școală cu personal calificat 100%, iar titulari undeva la 90%.  La nivelul școlii avem în jur de 300 de copii. Suntem beneficiari ai programului masa caldă, ceea ce este un lucru foarte bun și se vede la scăderea ratei de abandon”, a declarat Ion Frumosu, directorul Școlii Gimnaziale „Traian Coșovei” Somova.

Și în comuna Mihail Kogălniceanu, numărul elevilor înscriși este unul record în prezent, aproape 300.

„Anul trecut am funcționat cu patru grupe de grădiniță cu program normal, iar începând de anul acesta avem și o grupă cu program prelungit. La nivel primar avem șase clase de învățământ și patru de învățământ gimnazial. Am desfășurat activități frumoase și am reușit să aducem copiii la școală prin oferirea de burse și implicarea lor în activități extrașcolare, astfel încât anul acesta a crescut numărul de elevi. Ne apropiem de un nivel de 300 de elevi, ceea ce nu am avut de mult timp. S-au mai întors elevi din străinătate și am reușit să formăm clase numeroase. Încercăm să îi menținem în școală cât mai mult timp. Avem și copii cu cerințe educaționale speciale, pe care i-am integrat în învățământul de masă. Beneficiem de profesor itinerant, consilier, profesor logoped, care îi ajută pe aceștia în demersul didactic”, a spus Maria Vesa, directorul Școlii Gimnaziale Mihail Kogălniceanu.

Îmbunătățirea relației dintre școală și părinții celor mici este o altă provocare pentru dascăli.

„Cred că ar trebui îmbunătățită relația cu părinții, în sensul că trebuie convinși să aleagă varianta cea mai bună pentru copiii lor și nu varianta mai ușoară. Trebuie să fie puțin mai implicați în educația copilului și să nu lase totul în grija profesorilor. Cred că aici trebuie să lucrăm împreună”, a precizat Maria Vesa.

În cadrul evenimentului s-a discutat și despre desfiinţarea Inspectoratelor Şcolare, lucru prevăzut în noua lege a Educaţiei pentru învăţământ preuniversitar. Este vorba de  Legea 198 din 2023, care a intrat în vigoare la începutul lunii septembrie și prevede transformarea inspectoratelor în Direcţii Judeţene de Învăţământ Preuniversitar.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai populare articole

Comentarii recente